Jobb och läkarbesök.

Tjena. 

Fyfan vad jag hatar denna jävla urinvägsinfektionen som ALLTID ska drabba mig! 

Vaknade kl 3 inatt och kunde inte göra annat än o ligga i fosterställning, ändå hade jag lika ont.
Tog två transbärstabletter, men tror ni dom hjälpte? Såklart inte! :( 
Så jag låg vaken i ca 1,5 timme tills jag fick somnat. 
2 timmar senare var de dags för denna svenk och dra sig upp och sticka till jobb. 
Jobbade mellan 8-12 idag, rätt chill faktiskt. 

Sedan bar det vidare till läkaren.. har fått en egen fastläkare här nu och han var supertrevlig! :)
Förstod mig precis och verkade väldigt ödmjuk. 

Det togs alla möjliga prover på mig och sedan kom resultatet; 
En kraftig urinvägsinfektion samt misstankar om gallsten!? :( It's s u c k s ! 

Ska dit igen på en kontroll om 3 veckor för att ta lite fler undersökningar ang gallstenen.. :/ 
Känns lagom förvirrande om jag ska va ärlig.. och skrämmande, men det får bli ett steg i taget..

Han var iallafall väldigt orolig över min kost och hur lite jag drack på dagarna..
Så jag fick order om att äta mer regelbundet och mycket, samt dricka mycket. 
Att stressa upp mig och göra mig själv orolig var dessutom farligt.. såja.. :/
Jag får väl försöka ta det lite lugnt framöver.. kanske inte så jävla lätt eftersom vi flyttar om TVÅ dagar!!
menmen.. får försöka göra de bästa av situationen helt enkelt. :)
Sedan fick jag antibiotika för en vecka framöver samt massa vitaminer och tranbärsdricka. 

Så dessa tabletterna ska jag ta nu i 7 dagar somsagt, 2 tabletter tre gånger om dagen.. 
Sedan den tranbärsdrickan skulle drickas två gånger om dagen också.. ohh! 

Men iallafall.. så nu får jag verkligen hoppas möget försvinner och inte kommer tillbaka! :(

Efter jag var klar där åkte jag hem och somna direkt i sängen, urtrött efter all smärta.. 
Sov gott i ca 2 timmar och vaknade sedan upp och mådde illa som aldrig förr! 

Så jag ställde mig och gjorde mig en väldigt god sallad, mumsfilibaba! :) 

Min pojkvän är hemma hos en kompis ikväll och käkar pizza och spelar fifa.. neerd! 
Så här sitter jag.. lite ensamtid, kan va skönt ibland! 

Så ikväll har jag suttit och kollat lite One tree hill, gått loss på hm.se och bara tagit det lugnt! 

Imorgon fick jag iallafall ledigt från jobb, dom ansåg att jag behövde en vilodag så att tabletterna hinner komma in i min kropp ordentligt. 
Så imorgon ska jag bara ta de lugnt.. samt packa resten av sakerna med Bernt på kvällen inför flytten på fredag. ♥

menmen.. nu ska jag faktiskt gå o lägga mig o läsa lite i en av mina Twiligtböker!

Godnatt folkens!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback