Hemma i Norge!

Hejsan.

Nu är jag hemma i Norge igen, har iförsig varit det sen i söndagskväll men har inte haft tid att blogga.

Jag ska ta allt från början så ni hänger med i svängarna här :)

Jag tillbringa somsagt förra veckan hos min syster i Vinslöv, hjälpte henne och hennes blivande med alla saker som var tuvnga att ordnas inför den stora dagen.

Efter mååånga om och men, så blev allt bra till slut :)

I lördags den 30/7 gifte dom sig och blev ÄNTLIGEN man och hustu och som vi längtat! :D
Dom var så himla vackra och barnen var helt fantastiska!
Inte ett öga var torrt kan jag meddela. ♥



Hela lördagen gick åt att fira deras kärlek och det var helt underbart.
Det bjöds på massor av god mat och dricka och fantastiskt sällskap :)

I söndags var det dags för mig att bege mig hemåt efter tre veckors semester i Skåne.

Halv ett tog jag och Molly tåget från Vinslöv till Helsingborg.
Därefter från Helsingborg till Göteborg.
Därefter från Göteborg till Trollhättan MED BUSS.
Dääärefter från Trollhättan till Fredrikstad.

Klockan 20.40 var jag hemma på söndagkväll en aaaaning sliten.. usch! :(

Min man och svärmor kom iallafall och hämtade mig på tågstationen och sen begav vi oss him.

Molly fick anpassa sig lite i lägenheten och var väldigt orolig den första tiden.
Men nu när det gått ett par dagar blir det bara bättre och bättre :)

& i måndags, började Bernt inte jobba förrens kl 13 så vi stack en tur till standen :)
Bernts syster, Kathrine kom och hämta oss sen mötta vi upp Berns bror, Lars-Jörgen och fina Bente.
Vi hade en mysig stund på stranden och lite färg fick man iallafall, hehe!
Molly fick även provat bada lite vilket hon inte gillade allt för mycket, haha.

När Bernt sen stack till jobbet så åkte jag him, började tvätta och lite sånt.
Sen under kvällen tog vi det bara lugnt och såg film, mysigt. ♥

& i tisdags så var det ännu en dag med toppenväder så klockan nio kom Robin och hämta oss sedan begav vi oss ner till stranden igen där vi också mötte upp Marlene, lille Simen och Apollo.
( Apollo är då Robin & Marlenes ettåriga chihuahua )
Molly var gaanska ivrig när hon fick syn på Apollo och extremt nyfiken. 
Efter en stund när dom fått lukte lite på varandra så lekte dom fint :) 

Vi låg faktiskt heela dagen på stranden och bara bada och sola massor. :)
Dessvärre var Bernt tvungen att sticka till jobb vid halv två menmen. 

Vid halv fem var vi bruna nog så vi tog turen hem till Robin & Marlene istället :) 
Fick mysa massor med lille Simen i min famn.. han är såå underbar! 

Sedan vid åtta stack Robin iväg och hämtade upp Bernt på jobb och sen kom dom båda tillbaka.

Därefter bjöd Marlene & Robin oss på middag vilket var suupergott! :)
Sedan spelade vi lite Monopol också och vem vann om inte jag!? hehe...

Tusen tusen tack för en superdag och kväll!

& igår onsdag, så var det fint väder dock inte lika fint som i tisdags så jag hade ingen aning om vad jag ville göra så Bernt skulle jobba så det sluta med att jag följde med Robin & Marlene på en liten mininorgetrip.

Vi körde först till IKEA i Oslo och handla lite småsaker.. alltid bra och ha :)
Sedan begav vi oss vidare till Ski där vi stack inom ett köpcentrum och titta lite.

Sedan gick turen hem igen, men jag hann se mycket av fina Norge iallafall :) hehe!

Tack för en superfin dag dere! :)

& idag då.. solen är framme men även massa moln så jag passar på och städa i lägenheten.
Just nu har jag startat en maskin tvätt, diskmaskinen och jag ska snart börja rensa skåp i köket.

Men detta var väl det hela tror jag faktiskt.. :)
Nu ska jag ta och gå ut med Molly en runda, men I'll smell you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback