1 December.

Dag 1 skulle handla om mig, så då kör vi: 

Jag heter Pernilla Lundberg, 22 år och kommer ifrån Sverige. 

Jag har växt upp i ett bra och stabilt hem tillsammans med mina föräldrar och mina två systrar, Malin och Therese.

Fram tills jag var 10 år bodde vi i Malmö och därefter flyttade vi sedan ut till Oxie, där mina föräldrar fortfarande bor. 

Från 3 klass och uppåt igenom hela låg, mellan och högstadiet gick jag på Augustemborgsskolan med inriktning till musikklass. 
Jag trivdes väldigt bra med det eftersom musik och dans alltid har varit ett favoritintresse för min del. 

Under gymnasiet gick jag samhälle/samhälle men inget som var speciellt intressant. 

2007 började jag vikariera på Therese jobb och där blev det allt fler timmar, vilket jag var jätteglad för! 
Det var då på en förskola/dagis som jag började som vikarie. 

Efter drygt 1 år började jag som vikarie på ännu en förskola och sedan dess har det bara flutit på. 
På den senaste förskolan jag jobbade på fick jag en fast anställning men eftersom jag under våren 2010 började på min utbildning att utbilda mig till barnskötare så fick jag tacka nej till den anställningen.

Min utbildning jag påbörjade älskade jag, trivdes verkligen jättebra både med eleverna och lärarna. 
Detta var då en intensivutbildning på max 1 år och sen var det upp till var och en och plugga i den takt man kunde. 

För min del kände jag att det bara var att tuta och köra så det var det jag gjorde!
Jag blev färdig och fick min examen den siste juni och då kände jag en otrolig lättnad!
Fick mina betyg och blev mer än lite förvånad, dom var jättebra och jag kunde inte vara mer stolt över mig själv! 

Så under sommaren jobbade lite som vik på mitt gamla jobb och sedan tillbringa jag bara sommaren till att njuta av min ledighet och tagga inför hösten! 

Under julimånad, tog jag och min pojkvän ett beslut att jag skulle flytta till honom, till Norge. 
Det var väldigt många blandade känslor i det beslutet men på ett sätt kändes det bara rätt. 

Så flytten skedde den 24 Juli 2010, ca 9 månader hade vi då varit tillsammans och jag var väldigt glad! :) 

Den sk. avskedsfesten ( på min födelsedag ) var väldigt känslosam, rolig, galen och ja, allt man kan tänka sig. 
Jag var omringad av mina fina vänner och pojkvän, så det var verkligen en helt fantastisk kväll! 
Är väldigt tacksam och glad över att mina vänner hanterade flytten så bra, verkligen! :) 

Efter ca 4,5 månad så bor jag fortfarande kvar i Norge tillsammans med min pojkvän, har jobb och livet leker! 

Mina absolut finaste vänner har jag självklart kvar i Malmö som jag hälsar på så fort jag får tillfälle och vise versa. 

Min familj är verkligen något av sig själv, min familj är som ingen annans och det kan jag lova er! :) 

I nuläget så bor min mellansyster Malin i Stockholm tillsammans med sin pojkvän Tony och är lycklig, vilket är jätteskönt! 

Min andra syster Therese, bor i Vinslöv tillsammans med sin fästman Benny och deras barn Rasmus, Linus, Moa och Max och hon kunde heller inte vara lyckligare, vilket var på tiden! ;) 

& mina föräldrar bor somsagt fortarande kvar i lilla Oxie.. :) 

Och angående mina intressen och såhär så kan man väl säga att jag är som alla andra, typ! :) 

ÄLSKAR mina vänner och min familj, det finns ingenting i världen som är så viktigt för mig som dom är! 
Och sen tycker jag även om jobba, vissa folk kanske hatar sitt jobb men jag älskar mitt!
Att få hjälpa till och guida barn genom deras uppväxt är verkligen något jag tar på största allvar, verkligen! 

Sen älskar jag självklart att hänga med vännerna, shoppa, fika, festa och sånt där vanligt! :) 

Hockey och fotboll är också en stor passion, framför allt hockey! 

Fotboll har jag spelat sen jag var ca 10 år gammal då jag började lira i Malmö Södra, som min egen pappa som tränare. 
Därefter har jag lirat i Nydala, Olympic och Heleneholm. 

Menja.. man kan väl säga att detta var de hela.. allt som behövs sägas om mig och mitt liv.. hehe! 
Hoppas ni blir nöjda, höhö. 

/ Lillanilla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback