Då var man på svensk mark igen..

Hejsan!

Jajajaja jag veeet att uppdateringen S Ö G när jag var i Norge men allt annat var viktigare.

Så nu får det bli en lång update här.. enjoy!

I fredags, den 11.. (dag 1 i norge. ) vaknade jag brevid älskling vid 12 tiden.
Sen blev det lite mys o sådant bus innan Bernt stack till jobb :)

Sen tillbringa jag hela dagen med att städa ordentligt i lägenheten så han skulle bli glad :)
& jäklar vad glad han blev när han kom hem.. hihi.

Under kvällen det blev bara fredagsmys med gottis, film och massa mys.. love it!

Dag 2 (lördag.) tog jag det mest lugnt under hela dagen.. rätt skönt :)
Sen kom Bernt hem från jobb o då var det dusch & massa fix inför kvällen.

Sedan kom Jörgen, Sofia och Martin på besök till oss och lite pizza och dricka :D gott!
Vi stack sedan till lokalen där festen skulle hållas för Bernt o hans 3 tjejkompisar..
Eftersom alla fyllt/fyller år nu i december så drog dom till med en jättefest! :D

När vi väl kom till lokalen var allt skitfint o sådär sen börja folket ploppa in o man blev partysugen! :D

Det bjöds på allt denna kvällen, norskskånska? alkohol, dans etc.
Jag hade iallafall hur trevligt som helst.. kul och träffa hela norska ligan igen :D
Både gamla och även nya vänner.. hihi.

Vid 2 tiden eller något kände vi dock att vi var förtrötta så vi tog taxi hem. :)

Dag 3 (söndag.) när jag och Bernt vakna mådde vi inte alls bra.. haha!
Han stack iväg o jobba ett par timmar medans jag sov och åter sov :D
Sen under kvällen låg vi bara och åt fetemat och såg film och mös ♥

Dag 4 (måndag.) Jag vaknade upp brevid min älskling sen åt vi och sådär.
Senare kom även hans mamma in på besök.. treevligt :)
Därefter stack Bernt iväg på jobb så la jag mig bara i soffan och chilla :D
Vilket jag sedan gjorde resten av dagen med.. lala ;)

Dag 5 (tisdag.) Städa jag undan och röjjde i lägenheten tills Bernt kom hem från jobb.
Sedan tog vi oss en lång promenix i det URKALLA vädret.. brr! Men det var skönt :)
Sen hände en rolig sak.. jag fick ju lite jobberbjudande under denna veckan så jag ringde ägaren till de resturangen som sökte folk och det kunde inte gått bättre :) Vi boka även in en intervju o så.. hihi.

Senare in på småtimmarna fick vi en liten Sagan om Ringen fettish.. så den låg vi och såg.. lala.

Dag 6 (onsdag.) Jobbade Bernt hela dagen mer eller mindre så jag tog mig en lång promenix och handla :)
Väldigt kallt but hey, that's life! :D hihi.

Sen åt jag&älskling bara middag o mös när han kom hem från jobb.. hihi.
ÄLSKAR såna kvällar med dig baby!

Dag 7 (torsdag.) Började dagen med att jag och Bernt vaknade vid 10 tiden o så.. sen stack han till jobb bara.
Och jag duscha samt fixa mig.. senare kom svärmor in o hämta mig så drog vi på en shoppingdag! :D

Handlade lite till lägenheten och sådär också.. & Bernt blev supernöjd, vilket är bra ;) höhö.
Var faktiskt jättemysigt att tillbringa en heldag med Bernts mamma.. hon är helt underbar. :)

Senare på kvällen när Bernt kom hem från jobb blev det middag och lite kortspel o så bara.. hihi.
Satt även och prata mycket om intervjun jag skulle på dagen efter (fredag) hihi.

Dag 8 (fredag.. the big day) så börja dagen med att Bernt stack iväg på jobb o jag sov en extra timme :)
Sen duscha jag och fixa mig tills jag sedan stack upp till stan på intervjun.

Kvinnan som var ägare till resturangen var supertrevlig och jag ansåg att hela intervjun gick bra :)
Måste den ha gjort eftersom jag fick jobbet!! :D Är superglad.. ingen förstår nog det bättre än Bernt ♥

Efter intervjun gick jag en runda i stan o kolla lite.. handla dock inget speciellt :)
Sedan stack jag hem till Bernts föräldrar på middag o så medans Bernt jobba sent.
Fick även träffat hans syster som varit bortrest nu ett tag så det var jättekul! :)

Sen kom Bernt dit efter han jobbat klart o så.. hihi.
Sedan satt vi bara o snacka lite med dem o sådär.. :)

Därefter, körde Bernts syster o hennes pojkvän oss hem så dom fick en chans att se lägenheten :)
& därefter blev det bara massa mys o så för vår del.. lala. ;)

Dag 9 (lördag.) vaknade jag upp brevid min fina baby.. älskar att vakna brevid honom. ♥
Sen blev det lite mys o sådär också tills Bernt stack iväg på hockeymatch.

Så jag fixade mig och sådär, sen stack jag hem till hans föräldrar :) Mysigt!

Jag stack till dem tidigare eftersom vi allihopa dvs hela bernts släkt på julmiddag hos hans gulliga farmor. :)
Så jag fick även tillbringa lite tid ensam med hans familj o släkt innan Bernt kom hem från matchen..
Men allt gick hur bra som helst, allihopa är helt fantastiska! :)

Så kvällens bjöds på trevligt sällskap, god NORSK julmat och fin dricka.. hihi.
Vid 11 eller något, var både jag och mitt hjärta så trötta att vi begav oss hemåt.

Hans bror och hans flickvän passade på att följa med oss för att se lägenheten också.. hihi. :)
Sen när dom hade åkt hem så såg jag och bernt bara film och mös.. uunderbart!

Denna kvällen var nog en av dom finaste på hela veckan jag var i Norge förövrigt. :)
Hans familj o släkt är verkligen helt underbara.. likså han ♥
Är himla glad att jag klickat så pass bra med dem.. vilket jag nog också tror Bernt är. :)

Dag 10 (söndag.) Gjorde jag och älskling absolut ingenting.. vi bara umgicks ♥
Spelade wii, mös och sådär.. vi ville ta vara på tiden eftersom de var min sista dag i Norge..

Min älskling gjorde även jättegod middag åt oss.. Du är så flink baby! ;) hihi.

Sedan kom svärfar o hämtade oss o körde oss till bussen som skulle föra mig till Malmö..
Att säga hejdå till Bernt var hemskt, mer än det.. usch!
Men som tur är så är min framtid hos honom i Norge och det ska bli helt underbart! ♥

Tog bussen från Norge kl 12 natten till Måndag och var framme i Malmö kl 6 igårmorse :)
Så det gick ändå rätt snabbt hem vilket var väldigt skönt.

Under dagarna i Norge lärde jag mig at uppskatta det jag har..
Och att aldrig aldrig ALDRIG någonsin ta något för givet!
Bernt är verkligen allt för mig.. han finns där o tar emot mig i mina onda samt goda dagar likså jag.
You're the worlds greatest darling ♥

Nåväl.. när jag kom tillbaka till Malmö igårmorse kom mamma&pappa o hämta mig..
Tårarna kom och kramar utdelades.. alltid lika underbart att få se dem igen. :)

Sen körde vi hem och åt en väldigt god och stor (!) frukost tillsammans..
Är rätt säker på att jag gick upp typ 3 kg på det jag åt.. haha! ;) menmen, så är det.

Sen somna jag vid 9 tiden och sov ut länge och ordentligt tills klockan var 14.. hehe!

Tog mig sedan en lång dusch och sådär med.
Sen kom mina fantastiska systerbarn, 2 av dem iallafall på besök med min syster..
& känslan jag fick i min kropp när jag krama dom var helt obeskrivlig!
Så blir det när man inte träffas på 4 veckor.. love you!

Vid 6 tiden åkte jag med mamma in till jägersro o handla lite godsaker.. :D
Sedan begav jag mig hem till min sjuka lilla bästis som gick på kryckor.. :(

Stackars henne men hon kommer bli bra jättesnart.. det vet jag! :D
Du är den finaste och bästa vän man kan ha.. & du är MIN bästis nu&föralltid.
Pernilla & Caroline.. min lilla pussgurka! :D älskar dig sweetie!

Sedan tillbringa jag hela kvällen där hemma med te, lussebullar, peppakakor och naturgodis! :D
Vi mös till det ordentligt för det behövde vi!

Vid 11 tiden var jag iallafall hemma igen.. dock som en isbjön!
HERRE MIN GUD vad mycket snö det är ute och KALLT!!! :( isbjörnarna är på ingång.....

Aja.. sen IDAG, har jag inte gjort ett piss.. lala ;)
Julpyntat och sådär bara.. fint ska det va ;)

Okej, nu är mina fingrar helt döda efter detta inlägg.. haha.
Frågan är om det finns någon som verkligen orkar läsa igenom allt?! höhö..

Planerna inför flytten till Norge är stora.. och jag kunde inte vara lyckligare! :)

Nu, ska jag äta pepparkakor och mysa med min mamma.. skriver imorgon! ciao.

/ Lillanilla.                  Mitt liv ser ut precis som jag vill att se ska se ut '

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback