Orättvisa.....

Ja, rubriken säger mer eller mindre allt om vad detta inlägg går ut på.

Jag känner massvis med personer som har försökt eller fortfarande försöker bli gravida.
En del har t.om lyckats men dessvärre råkat ut för missfall eller liknande.

Men iförrigår såg jag ett program på tv som gjorde mig otroligt arg och ledsen.

Det var ett program om missbrukare som blivit gravida och fortsatt med diverse droger!
För mig är det helt jävla otroligt!
Hur fan kan man som människa bara våga va så självisk?!
För mig är det HELT jävla ofattbart.
Men visst, missbruk är en sjukdom.. MEN det är en sjukdom som man KAN göra något åt!
Men i detta fallet hade kvinnan VALT att inte göra något åt det för hon ansåg att hon inte
" hade krafter till det " Och då undrar jag; Om man inte har krafter till det, 
hur i helvete ska man då kunna ha krafter till att sätta ett barn till denna världen??!!  

Som t.ex en kvinna som var med i programmet;
Hon hade missbrukat alla sorters knark i ett flertal år och hade ingen ånger what so ever.
Hon fick sedan veta att hon var gravid och sen hade idioten fått för sig att använda droger genom graviditeten INTE skulle vara någon fara för barnet hon bar på.
Så därför fortsatte hon att missbruka b.la kokain.

HUR i helvete kan man vara så jävla korkad?! Vem fan förstår inte att all gift som man sprutar in i sin kropp vidarebefordas självklart till de andra lilla livet som växer inom dig!!??

Under programmets gång fick man även se barnet efter födslen och där låg de...... Missbildat.
Barnet kunde inte äta, inte andas av sig själv utan låg bara och skakade dagarna in och ut.

Behöver jag säga att jag grät i flera timmar efter programmets slut?
Jag blir så jävla arg på folk som inte tar någon hänsyn till någon annan bortsett från sig själv.
Det e enbart ens eget fel att man hamnat i den skiten och då får man fan ta mig se till o ta sig ur skiten också!

Livet kan vara så himla orättvist ibland..
Folk som verkligen inte vill något annat hellre än att sätta ett barn till världen kan ha stora problem med att få det genomfört medans folk som mer eller mindre skiter i allt o alla kan bli gravid och få barn utan problem!!

Nej usch, jag blir verkligen såå förbannad och ledsen utav att se och läsa såna fall som detta..
Somsagt, livet kan vara jävligt orättvist att inga ord kan förklara det........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback