Michael Jackson.

Hejhopp. 

Idag har de varit en bra dag, helt enkelt. :) 

Ikväll har jag kollat på ett två timmars program om Michael Jackson, från hans barndom till hans död. 
Och jävlar vad intressant det är.. oavsett om man tyckt om honom eller inte så blir man så fäst vid hans liv. 

För jag kan helt ärligt erkänna att under de senaste åren var han liksom inte min största idol om man säger så, dock så har jag ALLTID älskat hans musik! 
Hans musik har bestått av så mycket, allt från känslor till handlingar. 
Och under detta program jag nu såg så fick man höra allt från hans egen sida, hur har mått och varför han tagit dom beslut som han gjorde...

Han var verkligen one of a kind och verkligen en person som man alltid kommer beundra och se upp till! 
Enligt han själv hade han allt annat än en lycklig barndom, han själv säger att han trivdes inom " showbizzen " men att om han själv hade fått välja nu såhär i efterhand så hade han hellre velat vara ett barn och fått " leka av sig " som alla andra barn fick göra i hans ålder än att ha privat hemskolning 3 timmar om dagen och sen tillbringa måånga timmar i studion tillsammans med olika sorts livvakter etc. 

Nej usch, Michael Jackson's liv tar sig in genom hyn på mig och jag lider med honom, för allt skit han varit med om! 
Hoppas verkligen mannen får vila i frid nu, och få sin ro som han så länge velat ha.

Som pricken över i:et så efter programmet var slut gick jag in på aftonbladet för att checka lite och då ser jag en artikel om att Oprah Winfrey hade träffat på Michael Jacksons föräldrar samt hans egna barn och gjort en intervju med dom igår.. och jag var ju inte snabb med att kolla in den iallafall.. hehe! ;) 

I ett flertal klipp ur den intervjun uttalar sig Michael Jacksons pappa, Joe att han ALDRIG slagit sina barn och inte heller Michael utan att han istället använde sig av ett bälte som han " straffade " dom med så att dom inte skulle göra massa hyss eller hamna i fängelse.. Men i mitten av en mening så avbryter Michael Jacksons mamma Kathrine honom och säger; Du kan ju lika bra erkänna hela sanningen ellerhur? Och i samma veva ställer Oprah ännu en fråga till Joe; Hur kan du säga att du inte slagit barnen när du slagit dem med ett bälte? Vad är skillanden?! Och då blir Joe knäpptyst, ingen undanflykt och ingen syn på ånger och det äcklade mig, ofattbart mycket! 

Hur kan man som pappa, och som dessutom förlorat sin son för 1 år sen bara sitta på en intervju som ett 100 miljoner människor lär beskåda och bara stirra? Och inte ha något o säga?! Det gör mig fruktansvärt irriterad... fyfan! 

Nej somsagt, låt människan få vila i frid nu.. DET är de minsta han förtjänar!!

& för er som inte sett filmen An American Dream som handlar om Michael Jackson och The Jacksons liv, GÖR DET!! 
Det är både min och Bernts favoritfilm, har sett filmen nu ungefär 5 gånger och jag blir lika tagen vartenda gång!

aaanyway, över till vardagen.. :) 

Nu sitter jag här och packar lite smått, beger mig till Skåneland imorgon.. ska bli mysigt att träffa familjen och tjejerna igen! ♥

Tåget går härifrån klockan 8 imorgonbitti och sedan landar jag i Hässleholm halv 2 så vi får hoppas resan går snabbt :) 

Väl framme i Hässleholm skall jag bege mig till Vinslöv och hem till min fina syster och mysa! ♥

menmen.. det var väl allt jag hade på hjärtat nu skulle jag tro :) Ha en fin tisdag! 

/ Lillanilla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback