Nu har jag bott en vecka i Norge.


HHejsan!

Nu har jag bott i Norge i en vecka och jag trivs sjukt bra! :D 

Men jag tänkte berätta lite om mina sista dagar i Malmö först.. hehe!

I torsdags, så tog jag det mest lugnt under dagen.. var i stan några snabba rundor med mamma bara. :)
Därefter mötte jag upp Sara på lillatorg. ♥

Vi satte oss på TGI och beställde in natchos samt en flaska vin och sedan satt vi bara där o mös! :) 
En timme senare ungefär anslöt även Caroline

Hade verkligen en supermysig kväll med dom.. såna kvällar behövs ju! 
Tid med tjejerna är något av det bästa som finns!! :D 

& I fredags, ( min sista dag i Malmö. ) steg jag upp med tuppen, eller ja.. klockan 9 iallafall! :D 

Duschade och fixade mig, sedan stack jag till Ikea med mamma och pappa. ♥
Vi handlade lite smågrejjor som jag skulle ha med mig och sedan ett tvbord som jag kollat på! :) Skitfint!

Därefter åkte jag och mamma upp till stan och handlade ytterligare, så himla mysigt!
Fann förresten min fina ring på guldfynd! OOH, jag älskar den.. den är så himla fin! :D 

Vid halv 2 tiden, mötte jag upp Caroline på Mando då vi skulle ha vår "hejdå-bästis-lunch." 
Och ja, tårarna rann väl konstant kan jag säga.. hihi. 
Fick även min födelsedagspresent/er av henne och dom var så SJUUKT fina!! 
Du är verkligen en ängel mitt hjärta!! ♥

Efter vi hade lunchat klart så gick vi upp mot Jennifers salong där hon precis klippt klart mamma. :)
Sedan var det min tur, hehe! 

Denna gången klippte vi mig lite kortare än vanligt och jag trivs så sjukt bra i det!! :D hihi. 
Tusen tack gumman, du är så jäkla gryyym!

När jag var klar där så körde mamma o jag och handlade lite mat o sånt. 

Några timmar senare kom jennifer och johanna till mig för lite mys. :)
Jag hade fixat några fruktfat samt lite drinkar till oss.. hehe, vilket har sjukt gott! ;) 

Efter en stund anslöt även Caroline, så myyys! ♥

Sedan satt vi hemma hos mig i några timmar och bara snacka.. om allt vi gått igenom ihop osv. :) 
Så fina minnen jag har med er.. dom är oslagbara! ♥

Närmre mot midnatt stack jag och caroline in till möllan där vi mötte upp delar av hockeyligan. 
Ytterst trevligt.. längesen man såg dem ju! :) hehe. 

Efter några glas vin där, begav vi oss vidare mot lillatorg där jag stötte på Glenn. 
Och sedan bestämde vi oss för att ta ännu ett glas där.. väldigt trevligt. :D 

När jag sedan skulle säga hejdå på riktigt till Caroline brast allt.. 
Det var som någon tog en kniv rakt in i mitt hjärta.. usch! Du är verkligen min bästa vän Linis!!!

Jag kan verkligen säga detta helhjärtat att jag känner mig så otroligt lyckligt lottad för att ha funnit dom vännerna jag har.. jag hade inte varit den personen jag är idag om det inte hade varit för dom. ♥

& i lördags körde somsagt jag, mamma & pappa upp till Norge! :) 
Påvägen upp fick vi köra inom Vinslöv då vi skulle hämta släp och äta lite brunch hos min fina syster. 

& brunch blev det, stooora fat med allt möjligt hade min syster fixat.. hon är underbar! ♥

Hade det väldigt mysigt och det kunde inte blivit ett bättre avslöt än så :) 
Tack än en gång för alla sakerna jag/vi fick, det betyder. 

Sedan var det dags att säga hejdå till barnen och så, och DET var det jobbigaste jag har gjort på länge! 
Men som tur är har jag redan funnit en helg ellerja, weekend som jag ska ner till Malmö igen på. 
Och då, ska jag pussa på dom som aldrig förr.. hehe :) 

Väl framme i Norge var vi väl strax innan 6 på kvällen.. då fick de bäras in en himla massa i lägenheten. 
Och jag kan ju säga som såhär.. för att bära in soffan togs det tre män till att göra! hahaha :D galet. 

Menmen.. efter vi var klara med det så körde vi ut till svärföräldrarnas båt och bara satt där o njöt :) 

Senare mot kvällen blev det grillning där ute vid båten också. :) 
Jag o Bernt samt våra föräldrar och sedan anslöt även Bernts farbror o hans fru också. :D Ytterst trevligt! 

Efter flera timmar av skratt och roligheter körde vi hemåt igen tillsammans med mamma och pappa

& i söndags vaknade vi då upp vid 10 tiden.. vi åt en god och stor frukost och sådär. :) 

Sedan efter en timme ungefär var det dags för mamma och pappa o åka hem. 
Det var även väldigt jobbigt o säga hejdå till dom men det gick bättre än förväntat iallafall :) 

Såja.. nu har man somsagt bott i Norge i en vecka och allt känns underbart kan jag säga! :) 

Under veckan har vi varit nere i stan och fixat min adressändring och ja flyttkort kommer inom kort! ;) 
Sedan var vi nere på den norska sk. arbetsförmedlingen och skrev in mig där jag även fick prata med en kvinna. 

Vi satt o prata ett bra tag om mitt cv, mina tidigare erfarenheter inom barnomsorgen, mina betyg osv osv :)
Och hon sa det att med mitt cv samt mina refrenser så skulle det inte vara något problem för mig o få ett jobb!!!
Så underbart o höra, vilken lättnad! :D hehe. 

Men eftersom alla förskolor samt skolor är stängda nu fram tills på måndag så lär det inte ske något än.. 
Men från och med den 1 augusti så skulle jag vara beredd på massviss med samtal :D hihi. 

Sedan har vi även hunnit med att komma iordning i lägenheten under veckan som gått. 
Så nu känns allt " hemma " faktiskt.. vilket är helt fantastiskt! :) Bernt är sååå underbar ♥

& för att hoppa lite närmre åt nuet så igår tog jag det mest lugnt under dagen.. städa lite o så. 

Sedan igårkväll stack vi ner till byn och mötte upp Bernts bror, Lars Jörgen och hans flickvän Bente
Vi satte oss på en resturang där nere och åt en sjukt god pizza!! :D Samt lite alkolintag... ;) 

Efter någon timme där så gick vi upp mot stan och hyrde lite filmer som vi skulle se :) 
Vi begav oss hem till Lars Jörgen och Bente och såg " All about Steve. "
Filmen i sig var ingen tia direkt, ingen sammanhållning överhuvud taget.. :( tråkigt nog. 

Menmen, vi hade det trevligt ändå :) Som vi sa, nu när jag också bor här skall vi se till o ses såhär mycket oftare! :) 
Det är så himla trevligt och Lars Jörgen och Bente är helt fantastiska :)

Vid 1 tiden tog jag och Bernt en taxi hem då vi var heelt döda. :D hehe! 

& nu sitter jag här i min ensamhet.. hihi. Bernt är och jobbar och jag bör göra vid lite frulle nu! :p 
Sedan ska jag ut och springa en runda tänkte jag.. nästa vecka börjar ju vi gymma o så också, NAJS! 

Herregud vilket långt inlägg.. gaaalet ju! Men vafan, jag måste ju uppdatera! ;) hehe. 

Jag lovar att nu ska det bli en bra och rättvis uppdatering hädanefter.. det har bara varit lite o göra i veckan :p 

Ikväll, får vi dock se vad som sker.. det blir nog bara en myskväll med Bernt tror jag. 
Lite taccos o filmer o så, myyspyys! 

För sen nästa helg, är det FULL FART!! :D Jennifer, Johanna och Paula kommer hit!!!! ♥
Och DÅ blir det party med klackarna i taket kan jag lova.. hehe! ;) 

menmen.. frukost var det ja! Hoppas ni får en fin dag mina fina läsare :) 

/ Lillanilla.



Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Varför bor du där?

Postat av: pernilla

För jag och min pojkvän har en lägenhet och jobb här!

2010-08-01 @ 13:18:07
URL: http://lillanillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback